Humus

Humus

Humusul este o specialitate orientală foarte gustoasă pe bază de năut, pastă de susan (tahini), ulei de măsline, zeamă de lămâie și usturoi. Este o sursă foarte bună de proteine, fibre, vitamine și minerale, cu multe beneficii pentru organism.

O gustare potrivită pentru perioada postului și nu numai. Este foarte sățios și nu conține colesterol.

Pasta de humus preparat în casă este mult mai gustoasă decât variantele din comerț, în plus nu conține conservanți și este foarte ușor de pregătit. Și avem din fericire o mulțime de variante în care îl putem prepara, care mai de care mai gustos și mai aromat.

Vă recomand să încercați și rețeta Humus cu pesto

Humus cu muștar

Humus cu sfeclă roșie

Guacamole humus

 

Humus cu ardei copți

 

INGREDIENTE:

  • 250 g năut fiert*
  • 2-3 căței de usturoi
  • 2-3 linguri de tahini
  • o lingură ulei de măsline
  • o lingură zeamă de lămâie
  • sare

* Cumpără năut la cel mai bun preț de pe DriedFruits.ro sau DrMax.ro.

 

MOD DE PREPARARE:

1. Năutul se spală în mai multe ape și se lasă la înmuiat peste noapte. Dimineața schimbăm apa și îl punem la fiert. Pe măsură ce fierbe trebuie să îndepărtăm spuma. Când e gata, scurgem apa și îl lăsăm să se răcească puțin.

*Eu am fiert 1 kg de năut, l-am porționat în punguțe de 250 g fiecare și l-am congelat. În felul acesta este foarte ușor să gatești rapid o mâncare din năut atunci când dorești.

2. Dăm la blender toate ingredientele. Amestecul va fi destul de gros și pentru a evita să punem mult ulei completăm cu apă minerală. Astfel, pasta va ieși foarte pufoasă.

Putem servi humusul cu pâine de casă, sau lipii!

Poftă bună!

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *